Kładziemy szczególny nacisk na bezpieczeństwo wykonywanych prac i działamy w zgodzie z przepisami prawa. Wychodzimy naprzeciw przepisom Unii Europejskiej regulującym postępowanie ze szkodliwymi dla zdrowia ludzkiego substancjami chemicznymi, w tym również z wyrobami zawierającymi azbest. Regulacje te dotyczą ochrony środowiska, metod pomiarów zanieczyszczenia włóknami i pyłem azbestu, sposobów zabezpieczania przed emisją szkodliwych substancji, a także ochrony zdrowia osób zatrudnionych przy pracach z materiałami zawierającymi azbest.
Dlatego pracownicy firmy AZKEL zostali przeszkoleni przez uprawnioną instytucję w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania procedur dotyczących bezpiecznego postępowania z materiałami zawierającymi azbest. Posiadają aktualne badania dopuszczające do prac na wysokościach a podczas prac są każdorazowo wyposażani w atestowane środki zapewniające ochronę zdrowia. AZKEL zapewnia bezpieczeństwo otoczenia w miejscu wykonywania prac.
Firma AZKEL po zakończeniu prac złoży zleceniodawcy pisemne oświadczenie o prawidłowości wykonania prac, o oczyszczeniu terenu z pyłu azbestowego z zachowaniem właściwych przepisów technicznych i sanitarnych oraz kartę przekazania odpadów na oznaczone składowisko przyjmujące materiały zawierające azbest.
Zgodnie z ustawą z dnia 19 czerwca 1997 r. o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004 r. Nr 3, poz. 20 z późn. zm.) na terenie Polski wprowadzono całkowity zakaz używania azbestu. Uzupełnieniem powyższej regulacji są m.in.: „Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terytorium Polski” oraz „Program Oczyszczania Kraju z Azbestu 2009 – 2032” przyjęte uchwałami Rady Ministrów w 2002 r. i w 2009 r. Stosownie do ich treści każdy właściciel budynku, na którym znajdują się materiały zawierające azbest ma obowiązek pozbyć się go do 2032 r.